سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه
سرخط خبرها
شهربانو بهترین مدل عملیاتی از روایت بانوان برای کشور است

شهربانو بهترین مدل عملیاتی از روایت بانوان برای کشور است

  • کد خبر: ۲۰۳۷۶۴
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
فعال امور زنان و خانواده گفت: روایت شهربانو می‌تواند بهترین مدل عملیاتی باشد که در جای جای کشور ما مورد بهره برداری قرار بگیرد و دیگر استان‌ها نیز با سبک و سیاق خود، آن را اجرا کنند.

لیلا لندی اصفهانی در گفتگو با شهربانو اظهار کرد: رویداد شهربانو، روایت بیش از یک قرن و یک کار زیر ساختی در حوزه‌ی بانوان است که شناسایی شده و بخش اعظم آن را بانوان تشکیل می‌دادند.

لندی اصفهانی بیان کرد: بیش از ۵ سال است سوژه‌هایی که در رویداد شهربانو توسط خبرنگاران معرفی شد طی جلسات متعدد، روایت چهره به چهره، تحقیق و جستجو، کتاب‌ها و تألیفات، این شناسایی‌ها انجام شده که از لحاظ علمی کاملا صحیح بوده و منجر به شبکه سازی شده است.

وی افزود: این شناسایی و شبکه سازی علاوه بر مرتبط سازی افراد مختلف به یکدیگر، باعث استعدادیابی و استعداد پروری می‌شود و فرآیندی استاد شاگردی را تعریف می‌کند.

لندی خاطرنشان کرد: بانوان هنرمند می‌توانند از دانسته‌های بایگانی و سوژه‌های این رویداد و تحقیق‌هایی که در خصوص زنان مشهدی صورت گرفته شبکه‌ای اطلاعاتی تهیه کنند و پیشکسوتان این حوزه‌ها را معرفی کنند.

عضو فعال دفتر امور بانوان شهرداری اصفهان با بیان این مطلب که با معرفی سوژه‌های شهربانو الگوسازی هم رخ می‌دهد ادامه داد: اگر به دختران و زنان امروزی بگوییم الگوی شما حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند ممکن است به دلیل مقام عصمتی که این بزرگواران دارند، نپذیرند.

اما با توجه به اینکه اکنون عصر رسانه است؛ وقتی شما با هنر، الگوسازی و روایت گری این موضوع را به تصویر می‌کشید، این دختر و زن امروزی ما که به دنبال الگوپذیری است، می‌پذیرد. همین امر هم باعث می‌شود که بانوان ما که خود از ارکان مهم و مؤثر خانواده و جامعه هستند، در این حیطه‌ها به یک مرجعیت علمی و عملی برسند.

لندی اصفهانی تصریح کرد: متأسفانه خیلی از بانوان با مدارک دانشگاهی در فرهنگ ایرانی-اسلامی داریم که به دلیل فاصله گیری از مباحث هویتی و روایت، از مسیر اصلی دور شدند؛ اما اینچنین فرایند‌ها و رویداد‌هایی از جنس شهربانو در شبکه سازی و مرتبط سازی الگو‌های صحیح موثر هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.